MobilService
Er du håndværksmester ?

- og ser dit skrivebord sådan ud:

  - og du ønsker det skal se sådan ud: 
desk paper 300                     afslappet mester 300

 

Så kan MobilService hjælpe med at styre arbejdet for kørende servicemontører.

Systemet kan anvendes af flg. brancher:

- Oliefyrsservice
- Alarmservice
- Låseservice
- El og VVS installatører
- og mange andre

Fordele ved systemet, se herunder - eller på special hjemmesiden her.

  • Løbende fornyelse af serviceaftale og abonnementer.
  • Serviceeftersyn af varierende intervaller.
  • Spjæld job f.eks. driftstop af oliefyr mv. håndteres også.
  • God overblik ved planlægningen ved hjælp af kalender og kortfunktion.
  • Kunder kan adviseres om eftersyn med email og SMS funktion.
  • Jobkort distribueres automatisk til den enkelte montørs PC.
  • Job kan sendes til montøren vha. SMS - og dermed integration til GPS.
  • Fast vareforbrug pålægges ordren automatisk og montøren pålægger herefter ekstra forbrugte varer.
  • Kvalitetssikring (SKS) udfyldes og udskrives på stedet.
  • Faktura kan (om ønsket) udskrives på stedet.
  • Montøren kan selv oprette kunder og jobs på stedet.
  • Fuld adgang til servicehistorik.
  • Automatisk synkronisering af alle data mellem kontor og montører.
  • Intet krav om internetforbindelse ude på jobbet.
  • Fuld integration med økonomisystemet (e-conomic, Visma Stellar, SummaSummarum, AirBoss). - men kan også køre stand-alone uden økonomisystem.
  • Indeholder egen projektstyring & dokumenthåndtering.
  • Import af prisfiler fra grossister og avanceret avanceberegning af varerne.

Systemet kan køres i online eller online/offline tilstand.  Skal det kører ren online installeres det på en terminalserver, der evt. er hostet i et datacenter.

Ønsker man at kunne køre online/offline skal de mobile brugere anvende en Windows notebook eller en Windowsbaseret tablet.

 

Se nærmere i datablad (pdf) her eller læs en kunde-case her.

Og manualen til APP'en er her (pdf).

Rekvirer et demoprogram her.

Kunde-Portal giver mulighed for at servicere kunderne med følgende selvbetjenings-faciliteter:

  • Se lagerstatus
  • Se varepriser iht. den rabataftale kunden har
  • Udskrive Excel-prisliste iht. den rabataftale kunden har
  • Downloade marketingmateriale & teknisk dokumentation på den enkelte vare
  • Se tidligere ordrer & fakturaer
  • Udskrive kopi-fakturaer & ordrebekræftelser
  • Udskrive en statistik over varekøb
  • Genbestille ordrer samt indlægge nye ordre

Udover at give kunderne nem adgang til ovn. information giver systemet en stor besparelse hos firmaet, idet kunderne langt hen af vejen betjener sig selv.

Systemet installeres på firmaet server og har derved direkte adgang til Visma Stellar Office databasen. Alt er derfor 100% opdateret hele tiden.

Der stilles ikke ret store krav til serveren der skal håndtere dette. I princippet kan det køre på en standard Windows PC maskine med f.eks. 4 GB RAM.

 

Sælgermodul.

En variant af kundeportalen er det såkaldte "Sælgermodul".

Dette system giver muliged for at kørende sælgere samt sælgere med hjemmearbejdspladser kan indlægge salgsordrer i firmaets Visma Stellar Økonomisystem.

Systemet giver sælgeren de samme muligheder som angivet for kunde-portalen ovenfor, når han har logget ind og valgt hvilken kunde han vil arbejde med.

Selve salgsarbejdet styres fra Stellars CRM modul således at notater på kunderne samt besøgsnotaterne fra de kørende sælgere kan ses på kontoret og i marken, hvor sælgerne løbende kan opdatere besøgsnotaterne.

pbs_now_nets

BetalingsService (BS-Total):

Med dette modul kan opkrævninger sendes til PBS-systemet "BetalingsService" også kaldet "BS-Total".

Det er hermed muligt at sende opkrævninger til kunder tilmeldt automatisk betaling via BetalingsService og til kunder der ikke er. Sidstnævnte modtager så et standard indbetalingskort til brug for betalingen. Dette udskrives og postsendes af PBS.
Det er også muligt at sende opkrævninger til offentlige kunder (E-faktura) via dette modul.
Med andre ord:  mulighed for en total håndtering af firmaets fakturering.  Spar porto, kuverter & håndtering.

Læs nærmere om BetalingsService hos PBS / Nets eller se datablad her.

BS-Total modulet findes til Visma Stellar Pro samt til Visma Mamut

 

LeverandørService.

Dette tillægsmodul muliggør styring af debitorers betaling ved hjælp af PBS-systemet "LeverandørService". LeverandørService kan siges at være erhvervslivets pendant til de privates BetalingsService.
Herved sikrer kreditoren at kunderne betaler til tiden, og kunderne slipper for at skulle huske at betale når der er forfald på en faktura.
Systemet er specielt attraktivt for for virksomheder med mange opkrævninger hos erhvervskunder med kort betalingsfrist.

Læs nærmere om LeverandørService hos PBS / Nets eller se datablad her.

LeverandørService-modulet findes til Visma Stellar Pro samt til Visma Mamut


Med ovennævnte to moduler har vi altså mulighed for at lave en totalløsning i forbindelse med betalings-opkrævning.


PBS A/S har nu skiftet navn til Nets Danmark A/S.


Løsningerne er udarbejdet i samarbejde med DDB-Data ApS.

DDB-Data udvikler programmer og moduler til Concorde / Navision / Microsoft med hovedområder på PBS, EDI og telefoni integration.

Dette tillægsmodul kan på basis af fakturaer i fakturamodulet udskrive el. danne: 

  • Fragtbreve til fragtmanden (i endeløse baser)
  • Post Danmark pakkelabels (i endeløse baner)
  • WebPack importfil med pakkeoplysninger
  • PcPack importfil med pakkeoplysninger
  • GLS importfil med pakkeoplysninger
  • DPD importfil med pakkeoplysninger

Programmet kan endvidere sammenkobles med det kendte label-program WINEDI / CONSIGNOR. Herigennem kan der sendes data til alle kendte større transportører i Danmark, Norge og Sverige, ligesom labels kan udskrives til disse.

Herved bliver det meget nemt for firmaer med mange forsendelser at håndtere etikettering for disse uden manuel arbejde. Samtidig er der altid korrekte adresseoplysninger på forsendelserne.

Dette modul er et special-modul der anvendes af skole- og institutionsfotografer til at styre:

  • Udsendelse af foto-pakker til eleverne
  • Fakturering med FI-indbetalingskort
  • Rykning for manglende betalinger herunder integration til inkassofirma
  • Integration med inkassofirma.
  • Registrering af betaling herunder direkte import af FI-indbetalingskort
  • Afskrivning af uerholdelige betalinger
  • Returnering af fotos der ikke ønskes købt
  • Bogføring direkte i Stellar Office

fotograf03


MariSoft   |  Rønne Allé 109, 7451 Sunds  |  Tlf.: 9714 2171  |  Kontakt-mail